TURKUSOWY STARTUP

Strona: Blog

Blog

Product/market fit

Historia Petera Reinhardta, prezesa startupu Segment, idealnie pokazuje na czym polega poszukiwanie produktu, który po prostu się sprzedaje. Dziś Segment zatrudnia 150 osób, ale początki nie były tak różowe. Rozpoczęło się od czterech założycieli, którzy poszukiwali swojego pomysłu na biznes. Mieli wtedy głowy pełne wizji tego, jak mogłaby wyglądać przyszłość. Rynek jednak brutalnie weryfikuje pomysły - liczy się tylko to, co spodoba się klientom. To oni mają ostateczny głos. Ten wpis dotyczy tego, co po angielsku nazywa się "product/market fit". Luźno tłumacząc oznacza to znalezienie produktu, który "wpasowuje się" w rynek. Zbiega się z potrzebami klientów i po prostu się [...]

By |2021-08-03T11:23:20+02:0022 lipca 2017|Startup|0 komentarzy

Wealth Dynamic – profile przedsiębiorców

Każdy z nas rodzi się z pewnymi talentami, ale jeżeli będziemy oceniać rybę na podstawie tego jak umie wspinać się na drzewo, to będzie całe życie myślała że jest głupia. Podobnie wygląda kwestia prowadzenia biznesu. Każdy biznes jest inny, podobnie jak różne są podejścia do niego przedsiębiorców. Zarówno Bill Gates, jak i Warren Buffet są jednymi z najbogatszych ludzi świata, ale pieniądze zarobili w zasadniczo inny sposób. Warren Buffet twierdzi, że jeśli pojawia się ryzyko w Twoim biznesie, to znaczy, że nie wiesz co robisz. Przed inwestycją zachęcał do szczegółowego analizowania każdej spółki giełdowej. Bill Gates z kolei działał w [...]

By |2021-08-03T11:20:00+02:0013 lipca 2017|Startup|0 komentarzy

Dlaczego startupy istnieją i jak to jest możliwe, że podbijają świat?

Wyobraź sobie, że Twoje IQ wynosi dwa razy tyle, co IQ Leonardo da Vinci. Nikt go nigdy nie mierzył, ale domniemywa się, że był jedną z najwszechstronniej utalentowanych osób w historii ludzkości. W tym eksperymencie myślowym urodziłeś się jednak 5000 lat przed naszą erą. O ile więcej innowacyjnych wynalazków od Leonardo da Vinci miałbyś na swoim koncie? Najprawdopodobniej nawet nie zbliżyłbyś się do tego, co on osiągnął. Spójrz teraz na Henry’ego Forda. Jego IQ prawdopodobnie nie było nawet porównywalne z IQ da Vinci. Zrewolucjonizował jednak rynek motoryzacyjny oraz praktycznie odmienił oblicze Ameryki. Dzięki tanim samochodom upowszechnił podróże. Leonardo da Vinci [...]

By |2021-08-03T10:53:54+02:004 lipca 2017|Bez kategorii|0 komentarzy

Mam startup – i co dalej?

Ze względu na wyjazd i… utrudnienie w postaci pisania na komórce:) tym razem post będzie krótszy niż zwykle. Chodził mi jednak po głowie od jakiegoś czasu. Wiele słyszy się ostatnio o startupach, jednak warto napisać kilka słów na temat tego jak prowadzenie startupu wygląda od kuchni. Finansowanie Decydując się na poważne rozwijanie startupu konieczne będzie zastanowienie się z czego go finansować. Nie chodzi tylko o koszty związane z samym istnieniem firmy (niezależnie od tego czy jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jednoosobowa działalność gospodarcza czy inna forma) - księgowa czy np. biuro. Nawet jeśli nie będziesz miał pracowników, sam musisz [...]

By |2021-08-03T10:16:01+02:0025 czerwca 2017|Bez kategorii|0 komentarzy

Dwa rodzaje przywództwa, czyli jakim jesteś szefem?

Zarówno w przypadku startupów, jak i tradycyjnych firm można wyróżnić dwa zupełnie odmienne style zarządzania – w stylu cezara oraz w stylu naukowca. Pierwszy z nich jest stylem, w którym przywódca firmy zarządza z góry swoim przedsiębiorstwem. Traktuje siebie jako osobę nieomylną, której wszyscy powinni słuchać. Każdą sytuację w firmie ocenia w kategorii sukcesu albo porażki. Krytykę innych traktuje jako atak, który nakręca jego chęć udowodnienia wszystkim, że ma rację. Alternatywą jest prowadzenie firmy jak naukowiec. Taka osoba traktuje działalność trochę jak eksperyment. Sprawdza, weryfikuje, zbiera opinie, które wykorzystuje następnie do przekonania innych. Jego praca inspiruje pozostałych pracowników. Wszystko, co [...]

By |2021-08-03T10:15:05+02:0015 czerwca 2017|Startup|0 komentarzy

Turkusowa firma na przykładzie Marco sp. z o.o.

W jaki sposób działa turkusowa firma? Jak na co dzień wygląda praca i czym różni się od tradycyjnej firmy? W Polsce mianem (prawie) turkusowej firmy określa się Marco z Gliwic. Jest to firma produkująca etykiety samoprzylepne. Na swoim kanale na YouTube publikuje materiały, w których opisywana jest ich codzienna praca. W tym wpisie opiszę kilka najważniejszych elementów charakteryzujących tę organizację. 1. Odpowiednie zaangażowanie w pracę Istnieją trzy poziomy zaangażowania w pracę. Zaangażowanie fizyczne Pracownik posiada umiejętności i doświadczenie wymagane do wykonania danej pracy i wykonuje zadania zlecone mu przez kierownika. Nie są to trudne prace, nie wymagają kreatywności i są [...]

By |2021-08-03T10:13:15+02:009 czerwca 2017|Turkusowa firma|0 komentarzy

Pozytywne skutki niepowodzenia, czyli kiedy zakończyć projekt i jakie wnioski z tego wyciągnąć?

Twórca Slacka, Stewart Butterfield, miał w pewnym momencie poważne wątpliwości czy jego produkt ma sens. Dziś Slack ma ponad 38 tysięcy płacących użytkowników (a ogółem ponad 5 milionów korzystających użytkowników każdego dnia). Wspomniał, że rozwijając ten produkt z jednej strony słyszał takie frazesy, jak: Dobrzy przedsiębiorcy są wytrwali Kiedy każdy myśli, że to jest zły pomysł, to prawdopodobnie jest to dobrym pomysłem Musisz udowodnić innym, że są w błędzie Nie poddawaj się, nawet jeśli jest bardzo ciężko A potem dodał: Z drugiej strony któregoś ranka obudziłem się i powiedziałem sobie: »Nie jestem w stanie tego dalej ciągnąć. Jestem prezesem zarządu. [...]

By |2021-08-04T10:28:33+02:001 czerwca 2017|Startup|0 komentarzy

Jak zbudować świetny produkt w Twoim startupie? 7 zasad inspirowanych doświadczeniami największych startupów

To będzie wpis, w którym chciałbym zawrzeć w pigułce kilka podstawowych zasad związanych z tworzeniem świetnego produktu w startupie. Napiszę także jak już funkcjonujące startupy wykorzystały te zasady w rozwoju własnych produktów. 1. Zbuduj jak najszybciej MVP MVP to Minimum Viable Product – można to przetłumaczyć jako Minimalny Wartościowy Produkt. Nawet jeśli będzie wyglądał bardzo źle, zacinał się i będziesz się go wstydził, to stwórz MVP, dzięki któremu inni zobaczą co jest w Twojej głowie. Niech to będzie coś, co będzie miało jedną kluczową cechę, która wyróżni Twój produkt na tle innych. Nie wypełniaj go mnóstwem funkcji – MVP powinien [...]

By |2021-08-04T10:25:07+02:0022 maja 2017|Startup|0 komentarzy

Wywiad z Kamilem Laszukiem, twórcą Musicona

Kamila Laszuka poznałem podczas konferencji Hardware Massive w Warszawie. Było to wydarzenie podczas którego swoje produkty pokazywało kilkadziesiąt startupów produkujących różnego rodzaju sprzęty. Najbardziej zainspirował mnie jednak Musicon, który nie tylko swoimi rozmiarami, ale też bardzo nietypowym wyglądem i dźwiękami przyciągał uwagę chyba wszystkich gości. Kilka razy podchodziłem od Idy, Kamila i Kuby, żeby porozmawiać o ich drodze i doświadczeniach. Przede wszystkim najbardziej zainspirowało mnie to, że na wydarzeniu poświęconym startupom pojawili się ludzie promujący instrument muzyczny. Co więcej, sami go zaprojektowali, zbudowali i wypromowali i zaczęli sprzedaż na cały świat. Postanowiłem przeprowadzić wywiad z Kamilem. Ponieważ jest to blog [...]

By |2021-08-03T10:06:28+02:0017 maja 2017|Wywiad|0 komentarzy

Produkt to nie wszystko, czyli jak na prostych maszynkach do golenia zarobić miliard dolarów?

Sam ciekawy produkt dzisiaj nie wystarcza, żeby dotrzeć do dużej liczby osób, a tym bardziej, żeby regularnie firma na siebie zarabiała. Jest to szczególnie widoczne w biznesie internetowym. Ważny jest także sposób zarabiania pieniędzy, czyli tzw. model biznesowy. W 2001 roku powstał we Francji serwis copainsdavant.com, który umożliwiał znalezienie dawnych znajomych ze szkoły – coś jak naszaklasa.pl. Serwis szybko zdobył bardzo dużą popularność we Francji. 49% Francuzów posiadających dostęp do Internetu miało tam założone swoje konto, podczas gdy na Facebooku – 37%. Miesięczne z serwisu korzystało 13 milionów unikalnych użytkowników. Po 3 latach działalności założyciele zaczęli poszukać sposobów na zarobienie [...]

By |2021-08-03T10:05:48+02:007 maja 2017|Bez kategorii|0 komentarzy
Przejdź do góry