TURKUSOWY STARTUP

Strona: Blog

Blog

Ile można zarobić na employer brandingu?

Zero. Na employer brandingu się nie zarabia. A już na pewno nie bezpośrednio. Można jednak sporo na nim  zaoszczędzić. Mam na myśli setki tysięcy, miliony, dziesiątki milionów rocznie. Wszystko zależy od wielkości firmy. Przykładowo — według danych z badań i książki „Employer Branding bez tajemnic”¹: Firma, która zatrudnia rocznie 500 pracowników fabryki, może zaoszczędzić na rekrutacjach minimum milion złotych (1 020 000 zł, by być dokładnym). I to tylko dzięki działaniom Employer Brandingowym. Dla zainteresowanych wrzucam obliczenia na końcu artykułu*.  W EB inwestują jednak nie tylko firmy produkcyjne. W 2008 roku Dave Lee, dyrektor marketingu amerykańskiej armii postanowił wdrożyć w [...]

By |2024-04-04T20:45:35+02:004 kwietnia 2024|Employer Branding|Możliwość komentowania Ile można zarobić na employer brandingu? została wyłączona

Dobra relacja z pracownikiem od pierwszego kliknięcia: rola aplikacji mobilnych w budowaniu autentyczności i pierwszego wrażenia

  Być może rozpoznajesz w sobie talent do uważnego słuchania. Prawda, jest to wartościowa umiejętność. Jednak ludzie często mają skłonność do zbyt optymistycznego oceniania własnych umiejętności. Jest tak na przykład w przypadku szacowania swoich zdolności za kierownicą. To naturalna ludzka tendencja :)  Ogólnie uważa się, że efektywne słuchanie to efekt trzech podstawowych działań: 1) Zachowanie ciszy, kiedy inni się wypowiadają. 2) Używanie mimiki i werbalnych sygnałów (takich jak "Mmm-hmm") do pokazania, że się aktywnie słucha. 3) Umiejętność dokładnego odtworzenia wypowiedzi innych, niemalże słowo w słowo. Niestety, rzeczywistość przedstawia się nieco inaczej. Autorzy książki "Communicate Better with Everyone", zidentyfikowali cechy i [...]

By |2024-03-08T16:27:24+01:008 marca 2024|Psychology, Wdrożenia|Możliwość komentowania Dobra relacja z pracownikiem od pierwszego kliknięcia: rola aplikacji mobilnych w budowaniu autentyczności i pierwszego wrażenia została wyłączona

Komunikacja wewnętrzna w erze infokiosków: Dlaczego aplikacje przejmują stery?

  Może właśnie stoisz przed decyzją, wybierasz odpowiednie narzędzie do wewnętrznej komunikacji w Twojej firmie? Szukasz najlepszego rozwiązania dla swojego zespołu? Albo jesteś już zdecydowana/y na infokioski lub monitory? Mają przecież swoje zalety.  Pewnie miałeś już okazję z nich korzystać. Są szczególnie użyteczne w miejscach, gdzie obsługa klienta ma duże znaczenie, a liczba pracowników jest ograniczona. Firmy wdrażają infokioski, aby poprawić obsługę klientów i zwiększyć wydajność. Ustawienie infokiosków w odpowiednich miejscach w firmie pozwala pracownikom ogarnąć sprawy organizacyjne i dowiedzieć się o najnowszych ogłoszeniach. Mogą z nich korzystać, by złożyć wniosek o urlop, sprawdzić szczegóły umowy, dostępne dni wolne, uczestniczyć [...]

By |2023-12-23T01:28:09+01:0012 września 2023|Technologia|0 komentarzy

Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna. Kilka koncepcji psychologicznych, które pomogą Ci zmotywować pracowników

Funkcjonalne przekonania — podstawa dobrego samopoczucia Jakiś czas temu na profilu Mateusza Jarusa pojawił się post o pewnym przełomowym eksperymencie. Chodzi o badanie psycholożki Alii Crum i jej mentorki Ellen Langer. Autorki sprawdzały w nim, czy uświadomienie sprzątaczkom, że ich praca jest korzystną dla zdrowia aktywnością fizyczną, wpłynie na ich stan fizyczny lub psychiczny. Wyniki okazały się zaskakujące nawet dla naukowczyń. […]

By |2023-12-23T00:52:55+01:008 sierpnia 2023|Psychology|0 komentarzy

Komunikacja wewnętrzna jako nośnik kultury – Przykłady wdrożeń

Zapraszam Cię do drugiej części artykułów o kulturze pracy i komunikacji wewnętrznej. Zgodnie z obietnicą, dzisiaj zajmiemy się przykładami z wdrożeń w tej dziedzinie w większych firmach. Dzięki technologii pracujemy aktualnie w złotej erze możliwości komunikacyjnych. Możemy nie przejmować się odległościami geograficznymi czy strefami czasowymi. Możemy pracować z każdego miejsca na świecie i tworzyć treść z kimkolwiek i w jakikolwiek sposób chcemy. Mimo to, niezależnie od stanowiska, często nie znamy odpowiedzi na fundamentalne pytania; Pytania, które dotyczą naszego własnego podwórka, naszych działów, przełożonych, pracowników. Co inni robią w tej firmie? Jaki jest mój i ich wkład w realizację celów firmy? [...]

By |2023-06-01T09:20:43+02:0031 maja 2023|Bez kategorii|0 komentarzy

Czy dobra kultura pracy gwarantuje sukces?

O czym będzie? O kulturze pracy najczęściej mówi się na przykładzie nowoczesnych firm technologicznych. Wymienia się takich gigantów Google, Microsoft, Netflix, IBM... Najczęściej są to firmy z pracownikami biurowymi. O nich pojawiają się książki, artykuły, podcasty. Dlaczego? Bo mając środki i czas byli prekursorami innowacji. Firmy działające w biurach nie są jednak jedynymi, które potrzebują zmian w kulturze pracy. Wręcz przeciwnie — firmy produkcyjne, by nadążyć za swoimi czasami, potrzebują ich bardziej niż kiedykolwiek. Na nich więc chcielibyśmy się skupić. Pracują w nich setki albo tysiące tzw. blue collar workers, czyli pracowników fizycznych. Wszyscy oni składają się na społeczność tworzącą firmę. [...]

By |2023-09-18T16:02:44+02:0018 maja 2023|Psychology|0 komentarzy

Case study MoneyBall — Dlaczego analiza statystyczna jest ważna w HR

4 września 2002 roku. Drużyna baseballowa Oakland Athletics prowadzi właśnie 11-0 z Kansas City Royals. Pomimo tak ogromnej przewagi, zarówno kibice, jak i trenerzy siedzą jak na szpilkach. Nadchodzi bowiem przełom. Niepozorna drużyna z A’s na czapkach za chwilę pobije rekord Amerykańskiej ligi. Będą pierwszą drużyną w historii, która wygrała 20 meczów z rzędu. To rekord, który czeka na pobicie od niemal stu lat. Najwierniejsi kibice przygotowują się już do rozwinięcia na trybunach wielkiego baneru z dwudziestką. Coś jednak jest nie tak. Drużyna z Oakland traci jeden punkt. Potem drugi i trzeci. Kibice przecierają oczy ze zdumienia, gdy nagle na [...]

By |2023-03-23T22:43:40+01:0023 marca 2023|Psychology, Technologia|0 komentarzy

Czy ludzie podejmują racjonalne decyzje? cz.2

Wszyscy kochamy efekt potwierdzenia W poprzedniej części artykułu zająłem się wprowadzeniem w temat heurystyk. Krótkie przypomnienie — heurystyki to uproszczone sposoby myślenia, które wystarczą nam, by funkcjonować na co dzień. Nie są one jednak najlepszym sposobem na podjęcie najbardziej racjonalnych decyzji. Kontynuując książkę Dana Arliego, poznajemy kolejne błędy poznawcze. Jednym z najważniejszych, dobrze znanych marketingowcom jest społeczny dowód słuszności. Załóżmy, że idąc ulicą, dostrzegamy kolejkę stojącą przed wejściem do restauracji. Nie wiedząc o niej nic, najpewniej uznamy, że jest to wyjątkowo dobry lokal. Oczywiście wcale nie musi to być prawda. Wystarczy jednak ta jedna informacja, żeby stworzyć w naszym umyśle [...]

By |2023-02-28T08:54:24+01:0028 lutego 2023|Psychology, Turkusowa firma|0 komentarzy

Generacja Z na rynku pracy – jesteś gotowy?

Kim oni są? Przedstawiciele generacji Z to osoby urodzone na przełomie XX i XXI wieku. Trudno wskazać jedną datę odcinającą Gen Z od innych pokoleń. Amerykańskie Centrum Badawcze Pew przyjmuje, że Millenialsi to osoby urodzone do 1996 roku, natomiast osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem określa jako członków generacji Z. Inne źródła podają takie granice jak rok 1990, ‘95 a nawet 2001. Niemniej przedstawiciele Gen Z to nastolatkowie i młodzi dorośli, którzy właśnie wkraczają na rynek pracy. Przed pracodawcami stoi trudne zadanie by przystosować kulturę organizacyjną do nowej fali pracowników. Według danych w 2025 roku przedstawiciele Gen Z stanowić [...]

By |2023-02-22T16:40:26+01:0022 lutego 2023|Startup|0 komentarzy

Online/ offline balance – co Internet robi z Twoim umysłem cz.2

Sokrates krytykował rylce. Te starożytne narzędzia umożliwiały pisanie i miały, jego zdaniem, prowadzić do degeneracji pamięci i innych zdolności poznawczych. Jak na ironię o tym i bardziej chlubnych dokonaniach Sokratesa wiemy z dzieł Platona, który spisał myśli swojego nauczyciela. Nowa technologia od zawsze budziła moralną panikę (o czym możesz przeczytać więcej w pierwszej części tego wpisu). Dziś taką złą sławą cieszą się media społecznościowe. Jest to chyba szczególnie widoczne w relacji dzieci-rodzice.  Boli cię głowa? To przez komórkę. Zła ocena w szkole? Odłóż telefon. Depresja? Wyłącz komputer i wyjdź na dwór. (Żarty żartami, ale warto w tym miejscu wspomnieć, że [...]

By |2023-02-02T16:03:37+01:002 lutego 2023|Psychology|0 komentarzy